iForm
Financial Management - Commitment Register System - iForm
2073
page-template-default,page,page-id-2073,page-child,parent-pageid-2025,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,side_menu_slide_with_content,width_370,qode_popup_menu_push_text_right,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-16.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive,elementor-default
 

Financial Management – Commitment Register System

The integrated solution effectively covers the management of the financial resources of the Public Entities and the Social Insurance Institutions (Organizations, Funds, Hospitals, etc.). At the same time, in a single automated environment, the requirements of  Presidential Decree 80/2016 (Commitment Register) are met.
Real-time control

It is a centralized, homogeneous, high performance online system that covers the needs of managing Services across multiple locations across the Territory with a facility that provides centralized and decentralized real-time control with minimal operating costs.

The structure of the system has the ability to cover the operating Services as independent entities with independent financial monitoring or Services that have a common financial monitoring. To this end, the system manages the Services on four distinct levels without any limitation of their number in each level

Through this system in real time and without any additional transfer or data collection process, it is possible to monitor and control all or all of the supervised Services.

Λειτουργικές Δυνατότητες

Επιγραμματικά οι λειτουργικές δυνατότητες του συστήματος υποστηρίζουν:

  • Κατάρτιση Προϋπολογισμού (Προτάσεις Τμημάτων, Σύνθεση, πολλαπλές εκδόσεις κλπ) για το σύνολο των Υπηρεσιών και για κάθε μία ξεχωριστά.
  • Πλήρης τήρηση διπλογραφικού συστήματος
  • Παρακολούθηση Δεσμεύσεων και σχετικών περιορισμών σε συνδυασμό με την έκδοση Χρηματικών Ενταλμάτων
  • Αυτοματοποιημένη διαδικασία εκκαθάρισης δαπανών.
  • Διαχείριση Εισπράξεων και Πληρωμών (Χρηματοοικονομική Διαχείριση), διαδικασίες ηλεκτρονικών πληρωμών.
  • Αυτοματοποιημένες Διαδικασίες κλεισίματος Χρήσης – Ισολογισμού – Αποτελεσμάτων
  • Παρακολούθηση Εκτέλεσης του Προϋπολογισμού Εσόδων και Εξόδων για το σύνολο των Υπηρεσιών και για κάθε μία ξεχωριστά.

  • Διαδικασίες Δευτερευόντων Διατακτών
  • Αυτόματη διαδικασία έκδοσης Αποφάσεων Ανάληψης Υποχρεώσεων και Ανάρτησης στη Διαύγεια (ΠΔ 113/2010)
  • Αυτοματοποιημένη Διαχείριση Πληρωτέων – Εισπρακτέων Λογαριασμών
  • Εκδόσεις Ενταλμάτων Πληρωμής – Αυτοματοποιημένη διαδικασία Αποδόσεων Κρατήσεων σε Οργανισμούς και Ταμεία
  • Γενική Λογιστική
  • Διαχείριση Παγίων – Συντηρήσεις
  • Διασύνδεση με σύστημα Ηλεκτρονικών Προμηθειών.
  • Σύστημα πολλαπλών αναφορών – στατιστικών και εκτυπώσεων ελέγχου (reporting)